Reflexzonetherapie

Reflexzonetherapie:

Met reflexzonetherapie behandeld men zones op voeten, gezicht, oren of handen, die corresponderen met alle klieren, organen en andere delen van het lichaam. Deze worden met duim en vingers bewerkt.

Deze behandeling geeft verlichting van stress en spanning, verbetering van doorbloeding en helpt met opheffen van blokkades in het zenuwstelsel en energiebanen.

Hierdoor wordt het lichaam in evenwicht gebracht en aangezet tot herstel.

Afhankelijk met wat voor klacht iemand komt wordt er een anamnese afgenomen tijdens het eerste consult en eventueel worden testen uitgevoerd om preciezer de klachten in beeld te hebben.
Naar aanleiding van deze anamnese en testen wordt een behandelplan opgesteld.

Soorten reflexzonetherapie behandelingen:

Hierbij wordt ook een keuze gemaakt afhankelijk van de klachten en eventuele oorzaken welke soort behandeling gegeven wordt. Er kan namelijk gekozen worden voor klasieke reflexzonetherapie, vooral bij ontspanning, geringe klachten en onderhoud.

Eventueel aangevuld met manuele neurotherapie.
Dit is een bijzondere manuele behandelwijze die van nut is bij acute maar zeker ook bij chronische pijnen. Bij veel pijnklachten gaan functiestoornissen in het bewegingsstelsel en organen samen. Het zenuwstelsel speelt hierbij een centrale rol. Daarom is deze techniek gericht op het zenuwstelsel. Na uitgebreid testen wordt een behandelplan opgesteld.
Door te behandelen op het hele lichaam met verschillende technieken wordt via diverse invalshoeken behandeld. Het is een heel directe, effectieve behandelmethode.

Of er kan gekozen worden voor gezichtsreflexzonetherapie.
Bij gezichtsreflexzonetherapie werkt men dicht bij de hersenen, en komen hier de prikkels snel binnen.
Het werkt daarom ook goed op klachten die komen vanuit het hoofd zoals: stress gerelateerde klachten, slaapproblemen, hoofdpijnklachten, aangezichtspijn, enz.

De behandeling is heel aangenaam en super ontspannend.